NEW 1 photo 1-1.png NEW 2 photo 2-1.png NEW 3 photo 3-1.png NEW 4 photo 4-1.png

Friday 1 August 2008

Lagu Negeri Sabah

Salam hari baru di peratauan...

Bulan Ogos pertama aku bukan menemuinya di Sabah..
Mula terasa rindu angin bayunya..
mula terasa rindu pada bau laut dan hempasan ombak.
Bulan ini merupakan bulan Kemerdekaan bagi Tanah Melayu.
Tanah tempat aku berpijak kini.
di jalan aku melihat bendera Malaysia dan Johor berkibar.
Mula merindukan bendera sabah. Negeri yang kaya dengan alam.
Pada malam kemerdekaan, pasti lagu negara dan negeri di nyanyikan.
Tapi aku tak hafal lagu negeri Johor.

Di Sini, aku nak kongsi lirik lagu negeri Sabah.

Mana tahu ada perantau yang sama nasib dengan ku.
Yang merantau ke Sabah tapi tak hafal lagu negeri Sabah.
Sebab tadi aku pun baru google lirik lagu negeri Johor.
Apa salahnya kita hafal lagu negeri orang kan.
Baru lah sama-sama rakyat Malaysia..



Lirik Lagu Negeri Sabah

Sabah tanahair ku
Negeri kita yang tercinta

Pemuda pemudi
semua marilah
bangunlah bersatu semua

Marilah bersama serta maju jaya
Merdeka sepanjang masa

Bersatu segala bangsa sentosa

Sabah negeri merdeka

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2009/08/lirik-lagu-negeri-sabah.html#ixzz2eqjkx997

No comments:

Post a Comment