NEW 1 photo 1-1.png NEW 2 photo 2-1.png NEW 3 photo 3-1.png NEW 4 photo 4-1.png

Saturday 2 August 2008

Rakan Serumah Semester Pertama

Selamat Petang korang!.

Hari ini aku nak perkenalkan siapa rakan serumah M205 aku.
Sebenarnya, selepas beberapa hari aku di rumah tu, baru aku bertegur sapa dengan diorang.
Sampaikan menurut diorang, aku nampak pelik saja masa mula-mula sampai.
Ya!. aku sendiri yakin yang aku pelik.
Bayangkan aku tak makan 3 hari sebab rindu dengan keluarga.
Dalam tempoh tu juga aku hanya duduk di rumah selain ke kelas.
Aku hanya diam dan duduk di atas katil.
Begitulah rutin aku hampir seminggu.
Pada hari pertama aku masuk ke rumah itu,
Selepas pulang dari fakulti,
aku buka pintu saja semua dah ada kat rumah.
Tapi aku cuma buat muka tak malu, terus masuk bilik.
Ada satu katil di tingkat atas yang tiada lapik.
Jadi aku kira katil tu kosong dan aku akan tidur di situ.
Tapi masa kat bilik, ada dua orang perempuan yang ada di situ.
yalah, mesti lah perempuan kan. Tak kan lelaki.
Yang seorang tinggi dan kurus. seorang lagi berisi sedikit dan rendah serta memakai kaca mata.
kedua-duanya cantik.
Mereka memulakan perkenalan.
"Hai!!... Kite meera." Yang tinggi itu memulakan perbualan.
"yang tu kak liz (sambil tunjuk ke arah seorang lagi)". Dia menyambung. Lantas seorang lagi tersenyum.
Cara aku cerita ni nampak skema kan??. hehe.

Kami bersalaman dan aku bagitahu nama aku.

aku terus ke katil aku. Baru nak naik, ada dua orang datang.
seorang budak nya kecil saja. Namanya erna. dan seorang lagi berkulit amat cerah dan memakai kaca mata.
Namanya akma.
Diorang tanya umur aku. Aku tua setahun dari meera dan erna. tapi muda setahun dari akma dan kak liz.
jadi, erna dan meera panggil aku 'kak' dan aku panggil yang dua orang lagi 'kak'.
lepas tu datang lagi seorang budak, dia bagitau namanya abu. Abu tunjuk seorang lagi yang sedang duduk di luar.
Dia kata, "itu ali".
Aku pun blurr kejap, dalam hati.. "abu?? ali??"
rupanya, itu hanya gelaran diorang kat rumah dan dalam kalangan kawan-kawan diorang.
Abu itu namanya shazana dan ali itu adalah Farhana.

Ada seorang lagi yang aku tak kenal.

Cuma sesekali aku nampak di keluar dengan buku-bukunya.
Dia nampak garang. Siap tunjuk penumbuk.

Tapi sebenarnya dia baik. dan nama dia adalah azra.

so, abu dan erna sebilik, aku, meera dan kak liz sebilik dan Kak akma, ali dan azra sebilik.

Semuanya ada 8 orang duduk dalam rumah ni.


Semoga sentiasa aman sentosa. hehe..

No comments:

Post a Comment