NEW 1 photo 1-1.png NEW 2 photo 2-1.png NEW 3 photo 3-1.png NEW 4 photo 4-1.png

Monday 5 November 2012

Selamat Hari Graduasi Buat Diri Sendiri.

4 November 2012 punya cerita..
Walaupun aku tak dapat konvo dengan kawan-kawan batch aku,
tapi tak kisahlah sebab alhamdulillah merasa juga berkonvo.
Cuaca yang asyik hujan menyukarkan kami bergambar.
Tapi ada jugalah sikit-sikit gambar yang diambil.
Kenangan untuk dikenang buat penghargaan kepada sebuah perjuangan.
Kakak dan abang ku tidak meneruskan pelajaran ke Menara Gading.
Jadi aku adalah anak yang pertama memberikan mak bapa kau Ijazah.
Walaupun aku tak dapat kelas 1, tapi ini tetap sebuah usaha.
Mungkin hanya ini yang mampu aku pegang. Lebih baik ada dari tiada.
Alhamdulillah...

Ini waktu baru try baju konvo dalam bilik. Test dulu..

Ini gambar yang kurang bersedia. Semua muka ketat. hahaha..

 Adik bongsu dan mama. Reaksi yang kurang pasti apa maknanya..

Adik bongsu aku yang over!!.. macam dia yang konvo.

Lagi adik aku... macam betul-betul dia yang konvo..
Aku doakan dia akan masuk universiti dan akan bawa
mak bapa aku konvo lagi sekali.
Kesian dia duduk sorang-sorang di ruang menunggu di luar dewan.
Sebab hanya dua tiket untuk seorang mahasiswa.

Adik aku lagi...

Barulah aku merasa bergambar dengan mak bapa lagi sekali.
adik aku baru pulangkan jubah setelah puas posing.
Senyuman mak bapa yang manis.

Mama tersenyum.. aku mama dan baba..

Aku dan mama... Mama dah kepenatan.


Walaupun yang konvonya aku. Tapi sebenarnya yang konvo tu mak bapak aku. Mereka berdua adalah manusia yang paling aku sayang dan aku kasihi selepas Nabi SAW. Bagi aku, dalam dunia ni tiada yang lebih penting selain mereka. Walaupun kadang-kadang aku suka membantah. Tapi bila aku sedang duduk dalam bilik, air mata aku jatuh sebab marah diri sendiri. Mereka memberikan segalanya yang aku mahu, tapi aku suka membantah pada sesuatu yang mereka tetapkan.
Kadang-kadang aku memberontak inginkan hak. Sebab bagi aku, aku sudah dewasa. Tapi bila aku kenang orang lain yang tiada ibu bapa, aku rasa bersyukur mereka masih bersama aku. Mereka adalah manusia yang tidak perna jemu menolak aku untuk terus ke depan walaupun aku malas untuk melangkah. Mereka menarik aku semula ke jalan bila aku sudah tersalah arah.
Mak dan baba.. terima kasih sebab melahirkan dan membesarkanku..

I Love My Parents

No comments:

Post a Comment