NEW 1 photo 1-1.png NEW 2 photo 2-1.png NEW 3 photo 3-1.png NEW 4 photo 4-1.png

Sunday 1 September 2013

Takut kah kita ?

scroll down home fb...

Tiba-tiba nampak org post gambar pocong. 
Terus berlari hidupkan lampu. 
tengok! bertapa penakutnya aku. 
aku takut hantu, terus berlari hidupkan lampu. 
Tapi berapa ramai yang mengaku takutkan Allah, 
tapi bila Allah panggil solat saat azan berkumandang. 
Tak ramai yang terus berlari ambik wudu' untuk solat. 
Jadi, adakah kita lebih takutkan benda lain daripada Allah?. 
Aku takutkan Allah walaupun aku kerap melambatkan suruhan-Nya. 
Lalainya aku.... tapi....
Kerana aku tahu, Allah itu maha pengasih lagi maha penyayang. 
walaupun aku terlambat sedikit, aku tahu, Allah tetap menjadi yang maha pengasih dan maha penyayang.
Jadi, kalau dah tahu Allah itu maha pengasih, kita tak boleh lah nak terus jadi manja. 
Buat ibadah lambat-lambat. 
Kita sepatutya membalas Nya dengan ketaatan dengan penuh rasa kehambaan terhadap Allah.

Allahu Akbar... CintaMu bergitu mendamaikan hatiku. 

No comments:

Post a Comment