NEW 1 photo 1-1.png NEW 2 photo 2-1.png NEW 3 photo 3-1.png NEW 4 photo 4-1.png

Saturday 14 September 2013

Perasaan di Fitnah.

Assalamualaikum

salam hari yang bahagia...

Namun hari ku terasa kurang bahagia, kerana perasaan yang bercampur baur.
Aku dapat berita hangat dari anak sepupu ku tentang sesuatu yang kurang enak.
sangat tidak enak.
Tak sedap!
sedih pun ada...
Tak suka!!!!...

Dia memulakan cerita.
"aku dapat dengar cerita yang kau jumpa seorang lelaki"

aku pun dengan kening berkerut bertanya,

"lelaki mana?". "siapa?" "di mana?."

soalan tidak putus-putus kerana keliru..

dia memulakan cerita,

"ada seorang makcik, dia tanya kau ada boyfriend tak, sebab dia nampak kau sedang menunggu di hadapan rumah di tepi pantai, kemudian datang seorang lelaki dan kau pergi bersama dia".

"bila dia nampak?" aku bertanya sambil mengingati kejadian yang ada. Mungkin lelaki itu saudara mara ku tetapi seingat aku, aku sudah lama tidak keluar dengan orang lain melainkan baba dan adik lelaki ku. Dan kami tidak perna ke tepi pantai bersama. buat masa terdekat ini.

"mereka nampak kamu berdua agak mesra". dia menambah. Hati ku terbakar. Rasa hinanya diri ini di tuduh begitu.

Tapi apa guna aku ingin marah jika aku tidak berbuat begitu.

Tapi jika hal itu tersebar tanpa bertanya kepada aku, mungkin aku akan mendapat malu.

macam-macam yang berlegar di atas kepala ku.

Walaupun aku bukan lah gadis yang sempurna imannya, tetapi aku masih tahu menjaga batas.
Maruah ku bukan miliki seorang tapi milik baba. kerana dia wali ku.
Juga milik mama, kerana dia melahirkan ku..

jika aku cemarkan, sama lah seperti aku membaling tahi di muka baba dan mama.

sampai hati mereka membuat cerita yang sungguh hina begitu

kalau aku tahu siapa yang mula menyebarkan fitnah, aku nak tanya dia bila dia nampak, siapa lelaki itu dan aku buat apa dengan dia sehingga di katakan mesra. sehingga aku sanggup berjumpa secara sembunyi dengan nya di pantai.

Patut lah memfitnah itu lebih besar dari membunuh, kerana sakitnya hati memberi luka tanpa darah..

No comments:

Post a Comment