NEW 1 photo 1-1.png NEW 2 photo 2-1.png NEW 3 photo 3-1.png NEW 4 photo 4-1.png

Wednesday 1 January 2014

Jika Terlupa Alamat Email Pasword.

Hai korang!!!... Selamat tahun baru ye kawan-kawan.

Aku sudah dua bulan tak buka blog.
Bukan sibuk pun, tapi entah!. memang pemalas menaip.
Aku sedang sibuk buat Assignment orang sebenarnya.
Aku ambil upah buat Assignment orang sementara tak ada kerja ni.
Tadi teringin lah pula menaip sesuatu dalam blog.
Tapi masa buka-buka blog, aku fikir,

"Apa email aku aahhh??".

Okey... terserlah kelupaan ku ketika ini.

Macam biasa lah, sekarang ni semua di hujung jari.

So, aku pun google lah cara nak dapatkan email blog.

Tapi malang bagi aku bila ramai yang bagi tips kena pergi ke :
www.blogger.com/forgot.do ... Bila aku ke laman tu,
dia minta blog url (itu aku ingat), dan selepas aku masukkan URL,

dia kata..

"We've sent you an email message with login instructions for your blog at http://puteriseorangayah.blogspot.com/. Email was sent to your gmail.com account"

Okey dia dah sent email kat email aku, tapi apa akaun gmail aku???

so, aku tak dapat jawapan lagi..

Untung ada member yang tahu, 

dia kata, lagi mudah kalau pergi ke "https://www.google.com/accounts/recovery/"

Lepas tu buat pilihan terlupa apa, lupa sandi (password), Pengguna nama (email),
atau masalah lain.

Pilih masalah apa, masukkan nombor telefon,atau alternatif email,

Google hantar verification code.. then settle!

So, aku dah boleh menaip lagi...

No comments:

Post a Comment